Czym zająć dziecko w wolnym czasie cz. 2

„Należy tak zorganizować życie, aby każda chwila była ważna.”

Iwan S. Turgieniew

Każda chwila trwa …. tylko chwilę. Umyka, pozostawiając różne emocje. Te pozytywne chcemy zatrzymać na dłużej.

Kolejny tydzień w domu jest już za nami. Jeżeli powoli kończą się Wam pomysły na wypełnienie wolnego czasu pociechom, podsyłam kolejną porcję propozycji – jak zawsze przetestowane we własnym ogródku 🙂

Nie są one skomplikowane ani nie wymagają kosztownych przygotowań. Po prostu: „czym chata bogata”.

Dla mnie kluczowym elementem jest, aby wymyślone zabawy dostarczyły dzieciom duuuuuużo radości.

Póki pomysły przychodzą mi do głowy – chętnie się z Wami dzielę 🙂

Sporty

Jeżeli nie mamy możliwości uprawiać sportu, możemy go przynajmniej narysować !!!

Potrzebne: farby, blok rysunkowy, flamaster. Farbą malujemy dziecku kciuk, który następnie musi odcisnąć w kilku miejscach na kartce z bloku. Czekamy aż wyschnie. Następnie flamastrem dorysowujemy ludziki uprawiające sport 🙂

Zgadnij słowo

Na ścieralnej tabliczce piszemy słowo. Następnie miejscami go zmazujemy. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, jakie słowo było zapisane na tabliczce.

Malowana mozaika

Potrzebujemy farb i patyczków kosmetycznych. Patyczki maczamy w farbkach i poprzez robienie na kartce kropeczek, tworzymy malowidło.

Pacynki

Potrzebna stara skarpetka, małe guziczki lub naklejane oczka, wełenka lub gruba nitka, klej, papier kolorowy. Z wełny robimy włoski i przyklejamy na główkę pacynki, poniżej doklejamy oczka. Skarpetkę zakładamy na rączkę dziecka, aby zmierzyć jak duża może być „buzia”. Buzię wycinamy z czerwonego papieru. Następnie doklejamy po przeciwnej stronie (patrz zdjęcie powyżej).

Memo wspomnień

Kilka kartek z bloku technicznego tniemy na małe prostokąty. Zadaniem dziecka jest każdego dnia wykonać jedna parę – może narysować obrazek (identyczny na obu karteczkach), który kojarzy mu się z danym dniem. Za jakiś czas dziecko będzie miało własną kolekcję wspomnień 🙂

Państwa – miasta

Trochę geografii. Na karteczkach z bloku wypisujemy nazwy państw oraz ich stolice. Ważna, aby państwa były innym kolorem niż stolice. Następnie mieszamy karteczki. Zadaniem dziecka jest dopasować odpowiednią stolicę do właściwego państwa. Starszym dzieciom można podzielić zestawy według kontynentów. Zabawa świetnie ćwiczy pamięć.

Duża kolorowanka

Na dużej płachcie papieru rodzic flamastrem wykonuje rysunek (nie musi być skomplikowany). Następnie zadaniem dziecka będzie go pomalować farbami lub pokolorować kredkami.

Jeżeli wg Ciebie artykuł był ciekawy i warty polecenia, polub go lub udostępnij !!!

Dodaj komentarz